Referat Generalforsamling 2017

 

Beboerrepræsentationens generalforsamling,

onsdag d. 15 MARTS 2017 kl. 19:30 i Lindevang Kirke.

 

  1. Valg af dirigent.

Formand Peter Kastoft byder velkommen. Niels Nørby vælges til dirigent. Niels erklærer at indkaldelsen til generalforsamlingen er lovlig, da bestyrelsen har indkaldt 3 uger før GF og at årsregnskabet er uddelt 8 dage før GF.

  1. Bestyrelsens beretning:

Bestyrelsen har afholdt 4 møder i 2016. På den samlede bestyrelses vegne vil jeg gerne udtrykke tilfredshed med viceværtens arbejde. Der har ikke været nogen diskussion om snerydningen, nok mest fordi det ikke har sneet, når bortses fra en weekend her i 2017, hvor der ikke blev ryddet.

Aftalen om, at administrationen forsyner repræsentationen med information om fra- og tilflytninger fungerer OK, vi får besked, når en ny beboer flytter ind og meddelelse om fraflytning i forbindelse med modernisering. Der er dog stadig plads til forbedring.

Der er i 2016 kommet nye regler for parkering på private områder. Vi talte om det nye skilt ”Sort med hvidt P” med en undertavle, der forklarer hvem, hvad og hvor. Der er en bekendtgørelse på vej om, hvordan og hvor begrænsninger skal kunne læses fra. Selve skiltet ved indkørslen findes godkendt. Det vil betyde, at administrationen kan opkræve parkeringsafgift.

I forbindelse med vores affaldsområdes manglende størrelse er det blevet aftalt, at vi laver en plan for udvidelse, hvor der bliver taget hensyn til bl.a. glas, farligt affald mm. samt adgang til parkering af el-scootere, som nogle af vore beboere har.

Efter samtale med Ole Zittan i marts oplyses følgende: De nye ind – og udflytningsrapporter har den konsekvens, at istandsættelsen, hvis nødvendig, betales først af indvendig vedligeholdelse, derefter af forudbetalt husleje og til sidst ved fremsendelse af en regning. Det betyder i praksis, at hvis man ikke planlægger at bo i mindst 5 år, kommer man til at betale yderligere ved fraflytning.

Varmemålere:

Fjernaflæsbare varmtvands- og varmemålere er blevet installeret i løbet af 2016. Ifølge administrationen og huslejenævnet, er der mulighed for, at vi beboere selv kan aflæse disse og dermed følge med i forbruget. Det kompliceres lidt af, at administrationen ikke må opkræve gebyret via varmeregning (det må derimod administrationen i ejerboliger og andelsboliger). Ifølge det oplyste findes udstyret allerede. Der mangler kun de nødvendige adgangsrettigheder, måske en app. Beboerforeningen kan derfor bede om at få beløbet opkrævet. Samtidig giver den nye boliglov nu mulighed for beboerforeningen at opkræve et vederlag, der reguleres af det offentlige, lige nu 343 kr. pr lejlighed pr. år

Spørgsmål fra en beboer om skrald fra forretninger, der bruger beboernes skraldeområde. Ole Zittan har bedt forretninger om at skaffe egne containere. Også spørgsmål om, hvor ofte køkkentrapperne vaskes, da de ikke synes, at blive holdt rene. Der er enighed om, at køkkentrapperne ikke renholdes på lige fod med trappeopgangene. Bestyrelsen vil undersøge dette. Køkkentrapper vaskes 1 gang om måneden, hovedtrapper 1 gang om ugen.

En beboer spørger om, hvornår man vil kunne tilmelde sig PBS til at betale husleje. Peter svarer at administrationen er ved at få et nyt administrationssystem. Man kan betale med PBS mod betaling til administrationen.

 Haveudvalgets beretning fremlægges ved Inge Wallin: Der er beplantet krukker i 2016. I 2017 vil der blive beplantet krukker igen og til efteråret vil gartneren beskære haven. Nogle havemøbler skal eventuelt udskiftes.

 

  1. Indkomne forslag – fremlægges af Peter Kastoft:
  2. a) Forslag om husdyr. Flere beboere ønsker at kunne holde hund og andre husdyr. En beboer mener, at hvis der er et flertal hos beboerne om at kunne holde husdyr, så skal administrator give lov. Peter Kastoft svarer, at han har talt med Ole Zittan, og det er ejeren af ejendommen der bestemmer, om der må holdes husdyr eller ej. Siden 2004 er hunde i ejendommen blevet registreret og i lejekontrakter fra 2006 og frem står, at man ikke må holde hund eller andre husdyr. Kontrakter fra 2014 indeholder besked om, at rygning i lejemålet er forbudt. Husordenen indeholder endvidere bestemmelse om, at rygning på trapper ikke er tilladt. Dette agter administrationen ikke at lave om på. Der er bred enighed i forsamlingen om, at så længe en hund ikke generer, kan den kun være til glæde for folk i ejendommen, og at ejerne bør lave om på dette forbud.
  3. Forslag om aflæsning af måler. En beboer ønsker at kunne fjernaflæse sit varmtvandsforbrug og det vil medføre en forhøjelse af bidraget til beboerforeningen til 204 kr. årligt pr. lejemål. Forslaget sendes til afstemning og der er flertal for at godkende forslaget.

Fjernaflæsning af målerne er klar når de sidste målere er installeret. Engang efter sommerferien.

En beboer spørger om, hvornår taget skal fornyes, da der er problemer med at holde varmen i flere lejligheder. En beboer supplerer, at man i flere lejligheder ikke kan få varmen op på over 19 grader. Peter svarer at taget ikke bliver fornyet så længe det godkendes af forsikringen, hvilket fortsat er tilfældet. En beboer fortæller, at han havde problem med sine radiatorer, hvorefter han henvendte sig til administrationen og problemet blev løst. En beboer spørger om, hvornår man får besked om varmeregnskabet. Peter siger, at han formoder, at det er på samme tid, som det altid har været – maj-juni.

 

  1. c) Forslag om fodgænger-dør i porten. Der er stillet et forslag om en lille dør i porten, kun til fodgængere. Men dette er ikke en mulighed i den nuværende port, pga. konstruktionen. Der er desuden problemer med porten, der ikke altid åbner og skal presses op.

 

 

  1. Årsregnskabet: Regnskabet 2016 fremlægges af Niels Nørby, og regnskabet godkendes. Med tak til Anne Knudsen, revisor. Kontingent for 2018 hæves fra 144 kr. årligt til 204 kr. så beboere får mulighed for aflæse fjernmålerne.

 

  1. Valg:

 

På valg til bestyrelsen er:

Tine Frellesen, PGR 21(indtrådt 2008, modtager genvalg)

Peter Kastoft, PBV60 (indtrådt 1999, modtager genvalg)

Bo German Thomsen, ESV (indtrådt 2011, modtager genvalg)

 

Alle kandidater genvælges.

Mette Krabbenhøft, ESV 8 opstiller og vælges til suppleant.

  1. Suppleant til bestyrelsen:

 

Lars Willumsen Tvarnø, ESV 8 (modtager genvalg). Lars WT genvælges.

 

  1. Revisor/revisorsuppleant:

 

Bestyrelsen genopstiller Anne Knudsen, PGR 23 som revisor og hun genvælges.

Bestyrelsen opstiller Ib Nielsen ESV 2 som revisorsuppleant og han genvælges.

 

  1. Eventuelt.

En beboer ønsker, at det fejes rundt om huset en gang om måneden, der ligger mange cigaretskod langs murene. En beboer supplerer at viceværten bør får flere timer. En beboer vil gerne vide hvad viceværtens arbejde indebærer. En beboer ønsker at der er en afløser til viceværten i forhold til snerydning.

En beboer beklager at cykler roder i gården, og der burde sættes cykelstativer op. Dette er et tilbagevendende problem, der henvises til cykelkældrene.

En beboer ønsker, at der sættes skilte med rygeforbud i opgangene.

Peter Kastoft er talsmand for nogle beboere, der har en billardklub i kælderen og som er åben for nye medlemmer. Medlemskab er 200 kr. pr måned.

Beboere udtrykker ønske om flere selskabeligheder i gården, som fastelavn for børnene, sommerfest, og ønske om lyskæder på træerne til jul. Og et nyt grantræ.

En beboer spørger om mulighed for altaner. Dette har været undersøgt tidligere og opgivet på rund af høje priser og manglende interesse, da mange beboere allerede har altan.

Ønske om at graffiti bliver fjernet fra husmuren.

 

 

 

Niels Nørby takker for godt humør og ro og orden. Tak for i aften!

 

 

Bestyrelsen konstituerer sig således:

 

Peter Kastoft – formand

Niels Nørby – kasserer

Inge Wallin – have

Bo German Thomsen – IT

Jens Larsen – medlem

Viggo Wolthers – medlem

Tine Frellesen – coordinator.

Lars W Twarnø – suppleant.

Mette Krabbenhøft – suppleant.