Lukket for fjernvarmen

Kære beboere

Som det fremgår af de ophængte sedler i opgangene, så lukker Frederiksberg Forsyning for fjernvarmen mandag den 14. september fra kl 8.00 til kl 17.00.

Hvilket desværre også betyder at der heller ikke vil være varmt vand i samme periode.

De venligste hilsner fra

Bestyrelsen i Emmasminde

Ny varmepumpe

Så skulle alle meget gerne have varmt vand igen, da varmepumpen er blevet skiftet. Hvis du fortsat oplever problemer med det varme vand, skal du kontakte viceværten.

 

Problemer med det varme vand

Jeg har lige modtaget denne besked fra vores vicevært:

Som du måske har bemærket er det varme vand ikke rigtig varmt.
Jeg er stadig på ferie, men prøver at fjernheale.
Status er at cirkulationspumpen ikke kører, og den er forsøgt aktiveret uden held.
Vi prøver at få temperaturen op, men cirkulationen kommer ikke til at køre i dag.
Hvis du har mulighed for at dele dette på hjemmesiden, vil det være en hjælp.
Hilsen Henri

Referat GF 2020

GENERALFORSAMLING EMMASMINDE 2. juli 2020 KL 19.30,

Den Gule Villa, Dirch Passers Allé 2

 

Formand for bestyrelsen Peter Kastoft byder velkommen.

 

Punkt 1. Valg af dirigent

Birthe Aasted vælges til dirigent. Birthe Aasted erklærer generalforsamlingen lovlig, da der er indkaldt til GF 3 uger inden, og dagsorden og regnskab er uddelt 8 dage inden. Generalforsamlingen var sat til d. 12 marts, men blev aflyst pga. Corona.

Punkt 2: Formandens beretning ved Peter Kastoft

Vi mistede sidste år vores bestyrelsesmedlem og kasserer Niels Nørby. Niels arbejdede i årtier for foreningen, som formand. Niels var dygtig og samvittighedsfuld, med en herlig underholdende humor og en stor evne til at løse problemer. Niels var en central del af huset og kvarteret, man så ham gående med sin pibe, altid hyggelig at møde – en vittig, begavet og imødekommende mand, hvis selskab, vi virkelig savner. Lad os holde en kort stund, hvor vi mindes Niels i stilhed.

Bestyrelsen har holdt 4 møder i 2019. Jeg vil gerne takke hele bestyrelsen for et godt samarbejde i det forløbne år. Alle beboere har modtaget GF dagsorden og regnskab i deres postkasser 2 gange pga. Corona.

Vi genoptog afholdelse af Fastelavn igen i 2019, med fint fremmøde. Fastelavn og tøndeslagning var arrangeret af Mette Krabbenhøft. Desværre var det ikke muligt for Mette at arrangere dette i 2020 af helbredsmæssige grunde. Mette Krabbenhøft arbejder på at arrangere en sommerfest, hvis det kan lade sig gøre, sidst på sommeren.

Angående barnevogne, må de ikke stå i opgangene, men lad os ikke gøre det til et problem.

Listen over håndværkere, som kan ses både på hjemmesiden Emmasminde.dk og Facebook, bliver løbende opdateret og vil blive opdateret igen i slutningen af denne måned.

Aftalen om, at administrationen forsyner repræsentationen med information om fra- og tilflytninger fungerer OK. Vi får besked når en ny beboer flytter ind og meddelelse om fraflytning i forbindelse med modernisering.

I forbindelse med vores affaldsområdes manglende størrelse, er det blevet aftalt, at vi laver en plan for udvidelse, hvor der bliver taget hensyn til bl.a. glas, farligt affald, mv, samt adgang til parkering af el-scootere, som nogle af vore beboere har. Desværre er diskussionen om antal bøtter, mm. ikke afsluttet, muligvis har I hørt om det i pressen. Derfor er vi nødt til at sætte projektet på hold og afvente flere oplysninger, om der skal komme flere ændringer i antal containere. Bestyrelsen går i gang med affaldsområdet igen, når der er enighed om hvordan og hvad, der skal sorteres. Der er stadig problemer med tømning af batteri, plastic og metal-affald. Så vi beder om, at I bruger affalds-appen, Affald Frederiksberg, når I observerer, at der ikke bliver tømt.

I 2019 sørgede gårdudvalget, ved Inge Wallin, for beplantning ved køkkendørene. Der må gerne melde sig nogle frivillige, der vil hjælpe, så vi er sikre på at få dem vandet. Der er blevet købt 2 nye sæt havemøbler, resten vil blive købt i løbet af 2021.

Hermed tak for det forløbne år, for ordet og for opmærksomheden.

 

Punkt 3: Indkomne forslag:

  1. Vedtægtsændringer.

Vedtægterne er omdelt og markeret med gult, hvor der er foreslået ændringer. Birthe Aasted spørger, om der er spørgsmål til dette, og foreslår at vi løber vedtægtsændringerne igennem sammen. § 2 ændring: At GF afholdes en gang årligt, så vidt muligt inden juli kvartal. Under dagsorden rettes formandens Årsberetning til Formandens Beretning. I §3 er skrevet, at bestyrelsen består af 5-7 medlemmer. Valg af 3 medlemmer på ulige år, og 4 medlemmer på lige år. Vedtægtsændringerne vedtages.

  1. Ændringer af husorden.

Ændringerne er igen fremhævet med gult. Det drejer sig hovedsagelig om sproglige ændringer af forældede formuleringer. Derudover har vi har spurgt administrationen, om der må grilles på altanerne, og det er ikke tilladt. Også ”Børn må ikke støje på trapper og gange” er ændret til at indbefatte alle beboere. Rettelserne godkendes.

  1. Regulering af udkørsel.

En beboer har forespurgt, om der kunne komme et gadespejl i udkørselen. Dette kræver, at der sættes et spejl op foran genbohuset, som vil indskrænke deres have og beplantning. Vi går ikke videre med projektet. Derimod er bredden af de gule streger i udkørslen øget til 9 m, hvilket skulle hjælpe på udsyn. Jens Larsen, fra bestyrelsen, har god kontakt til stribemalerne i kommunen og har fået oprettet 2 motorcykelholdepladser på PG Ramms Allé.

  1. Reparation af tag.

Forsikringen har igen godkendt taget. Der opfordres til at klage til administrationen, hvis materiale falder ned som f.eks. mørtel. Jens Larsen sendte foto af nedfalden mørtel, og en murer kom og ordnede.

Punkt 4. Fremlæggelse af årsregnskab, og fastsættelse af kontingent.

Regnskabet er delt ud i alle postkasser. Vi fik fint materiale af Karis Lindgreen Nørby, efter Niels Nørbys bortgang. Bestyrelsens revisor Anne Knudsen har godkendt regnskabet. Birthe Aasted spørger, om vi skal gennemgå regnskabet – det ønsker ingen. Regnskabet godkendes.

Kontingent ønskes sat op fra kr. 17 pr. md. pr. husstand til kr. 30. Årsagen er, at vi før har haft gratis printer og papir, ved Niels Nørby. Inge Wallin fortæller, at beskæring af gårdens beplantning er bekostelig og kræver 2 mand i 2 dage, da der skal tyndes kraftigt ud, så træer og buske kan blomstre mere i kommende år. Det forhøjede kontingent godkendes.

Punkt 5 – Valg af bestyrelse i henhold til vedtægternes punkt 3.

Birthe Asted præsenterer bestyrelsen bestående af Formand Peter Kastoft, Inge Wallin, Nina Boss Henriksen, Bo German Thomsen, Jens Larsen og Tine Frellesen. (Mette Krabbenhøft er ikke tilstede). Suppleanter, Dorrit Reppien og Nils Bartholdy. Inge Wallin (indtrådt 2004), er på genvalg, Jens Larsen (indtrådt 2014), er på genvalg, Nina Boss Henriksen ønsker at udtræde. Bestyrelsen foreslår nyvalg af Dorrit Reppien (p.t. suppleant). Alle vælges.

Punkt 6. Valg af suppleanter for den næstkommende periode.

Nils Bartholdy ønsker at fortsætte som suppleant. Peter spørger, om andre ønsker at indtræde. Karis Lindgreen Nørby ønsker at stille op som suppleant. Begge vælges. Suppleanter inviteres til alle møder.

Punkt 7.  Valg af revisor og revisor suppleant.

Bestyrelsen foreslår genvalg af Anne Knudsen og Ib M.C. Nielsen. Begge genvælges for to år.

Punkt 8. Eventuelt.

Intet under eventuelt. Birthe Aasted takker for veludført arbejde. God aften!

Bestyrelsen konstituerer sig:

Peter Kastoft – Formand og kasserer. Til næste møde, vælges ny kasserer.

Jens Larsen – Facebook.

Inge Wallin – Gårdudvalg.

Dorrit Reppien – Medlem.

Bo German Thomsen – IT.

Mette Krabbenhøft – Medlem.

Tine Frellesen – Koordinator.

Nils Bartholdy – Suppleant.

Karis Lindgreen Nørby – Suppleant

Husorden 2020

Kontrakt nr.: ________

ORDENS-REGLEMENT

(Med ændringer/tilføjelser som vedtaget på beboerforeningens generalforsamling den 2. juli 2020)

 

For ejendommen

Dalgas Boulevard 59-63 m.fl.
Vicevært/varmemester Henrik Sørensen
Adresse Emil Slomanns Vej 2, 3.tv.

Telefon/Mail/Kontortid

2695 2416 (ejendommensvicevaert@gmail.com) Mandag kl. 18 – 19

Affald

Intet affald må henkastes i gården men sorteres og anbringes i de dertil opstillede containere. Affald, som ikke fjernes med dagrenovationen uden ekstra betaling, skal lejeren fjerne for egen regning. Storskrald skal henstilles i det dertil beregnede rum.
Badeværelse Såfremt der er badekar, må det kun benyttes til badning. Af hensyn til natteroen i ejendommen må vandhanerne, bortset fra haner i håndvaske, ikke benyttes mellem kl. 23 og kl. 06.
Cykler, barnevogne og lignende Cykler, barne- og legevogne eller lignende må ikke henstilles på ejendommens trapper og gange.

Barnevognsrum samt cykelkælder (med adgang fra gården) forefindes.

Fyrværkeri Fyrværkeri må ikke antændes noget sted i ejendommen eller i dennes tilhørende gård, plads eller udhuse. Det er endvidere forbudt at opbevare i kældre eller loftsrum.
Gården Lejere er forpligtet til at rydde op i gården efter sig selv, børn og deres gæster. Støjende adfærd i gården er ikke tilladt efter kl. 22.

De afmærkede nummererede P-båse må ikke benyttes uden den pågældende lejers tilladelse.

Husdyr Luftning af husdyr i ejendommens gård er forbudt.
Motorkøretøjer Motorkøretøjer må ikke henstilles således, at de generer ind- og udkørsel for andre motorkøretøjer. Signalhorn må ikke benyttes i gården. Drivmidler må ikke opbevares i det lejede ud over, hvad der forefindes i motorkøretøjer. Knallerter og motorcykler må ikke henstilles i ejendommens port eller gård.
Musikudøvelse Musikudøvelse i erhvervsøjemed må ikke finde sted uden udlejers skriftlige samtykke. Anden musikudøvelse samt støjende underholdning i øvrigt må kun udøves således, at den ikke er til gene for de øvrige beboere – og aldrig efter kl. 23.

Lejere, der agter at afholde fester med musik, er forpligtede til på forhånd at bekendtgøre dette ved opslag i egen opgang samt ved opslag i de nærmeste 4 opgange.

Støj Beboere må ikke støje på trapper og gange. Lejeren skal drage omsorg for, at de hos ham eller hende boende eller i besøg værende ikke ved støjende adfærd er til gene for de øvrige beboere. Boldspil i gården er forbudt.

Vaskemaskiner og andre tekniske hjælpemidler til lettelse for husførelsen skal installeres således, at de ikke ved støj eller på anden måde er til gene for ejendommen eller dens beboere. Disse hjælpemidler samt boremaskiner og andet støjende værktøj må ikke benyttes i tidsrummet kl. 22 – 08. I weekender samt på helligdage dog kl. 22 – 10.

Tobaksrygning Tobaksrygning på tørrelofter, i kældergange og på bag- og hovedtrapper er strengt forbudt.

Skodning af cigaretter fra vinduer og altaner samt i gården er ikke tilladt.

Tøjtørring

 

Tøj må kun tørres på/i de anviste pladser og rum. Tøjtørring må ikke finde sted fra vinduer, trapper eller altaner. Tøj som ophænges i tørrerum må ikke dryppe på gulvet. Tørrerum skal afleveres i samme stand, som de ønskes forefundet.
Vinduer I regn-, sne-, frost- og stormvejr skal alle vinduer i lofts- og kælderrum holdes lukkede.
WC-regler Der må i WC’et kun benyttes toiletpapir, og intet som kan tilstoppe afløbet må kastes i WC-skålen. Såfremt cisternen bliver utæt, skal dette straks anmeldes til udlejeren eller dennes stedfortræder. Det samme gælder for dryppende haner i køkken eller badeværelse.
Lofts- og kældergange

 

Ingen effekter må henstilles uden for lejerens tildelte og aflåste rum.

Ved fraflytning skal lofts- og kælderrum tømmes.

Undlades dette, vil viceværten uden varsel lade effekterne fjerne for den pågældende lejers regning.

Modregning kan eventuelt finde sted i det af lejeren indbetalte depositum.

Altaner Støjende adfærd, tæppebankning og anvendelse af grill er ikke tilladt.

 

Vedtægter 2020

Emmasminde

v/Peter Kastoft Peter Bangs Vej 60, 3.th., 2000 Frederiksberg

Telefon: 4013 4001 – e-post: formand@emmasminde.dk

 

VEDTÆGTER FOR BEBOERFORENINGEN DALGAS BOULEVARD 59 m.fl. (Matr.nr. 30cd)

Vedtaget på generalforsamlingen 2. juli 2020

§ 1

Foreningens formål er at varetage medlemmernes interesser gennem lejelovens bestemmelser om beboerindflydelse samt at arbejde for, at ejendommens miljø bliver bedst muligt.

Formålet søges fremmet bl.a. ved forhandling med ejendommens ejer/administrator.

§ 2

Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen.

Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt så vidt muligt inden juli kvartal. Indkaldelse finder sted ved opslag i ejendommens opgange senest 4 uger før generalforsamlingen.

På den ordinære generalforsamling skal dagsordenen mindst omfatte følgende punkter:

 

  1. Valg af
  2. Formandens
  3. Indkomne
  4. Fremlæggelse af årsregnskab og fastsættelse af
  5. Valg af bestyrelse i henhold til § 3.
  6. Valg af 1 suppleant for den næstkommende Bestyrelsen kan foreslå, at der vælges 2suppleanter.
  7. Valg af 1 revisor samt eventuelt 1 suppleant for Revisor kan ikke være medlem af bestyrelsen.

 

  • 3

Valgbar er enhver, der bor i en udlejet beboelseslejlighed i ejendommen, uanset om vedkommende er optaget på lejekontrakten.

Bestyrelsen består af 5-7 medlemmer.

Valgene gælder for 2 år, dog således at på ulige årstal er indtil 3, på lige årstal indtil 4 medlemmer på valg. Genvalg kan finde sted. Bestyrelsen konstituerer sig selv.

Medlemmers forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt være bestyrelsen i hænde senest 3 uger før generalforsamlingen, så forslaget kan optages på dagsordenen.

Den endelige dagsorden samt foreningens reviderede regnskab runddeles til beboerne senest 8 dage før generalforsamlingen.

 

  • 4

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, eller såfremt mindst 1/4 af medlemmerne skriftligt begærer det med samtidig angivelse af dagsorden.

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling sker ved skriftlig meddelelse til ejendommens beboere og ejendommens ejer/administrator med angivelse af dagsorden, med mindst 8 dages forudgående varsel.

 

  • 5

På generalforsamlingen har hver husstand kun én stemme. Stemmeafgivelse kan ske ved fuldmagt.

Beslutninger tages ved simpel stemmeflerhed med undtagelse af beslutning om vedtægtsændringer, der kræver tilslutning fra 2/3 af de afgivne stemmer.

Afstemningsmåden afgøres af generalforsamlingen, idet dog skriftlig afstemning skal foretages, når flere end halvdelen af de fremmødte medlemmer kræver det.

 

  • 6

Til gyldig vedtagelse af vedtægtsændringer kræves som ovenfor nævnt tilslutning fra 2/3 af de afgivne stemmer.

Såfremt dette stemmetal ikke opnås, kan generalforsamlingen ved simpel stemmeflerhed beslutte at fremme sagen, og i så fald skal bestyrelsen senest 14 dage efter indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med dette ene punkt på dagsordenen. På denne generalforsamling kan forslaget gyldigt vedtages, såfremt halvdelen af de afgivne stemmer går ind for forslaget.

 

  • 7

Foreningen tegnes af formanden (eller 2 bestyrelsesmedlemmer i forening).

 

  • 8

Foreningens regnskabsår er kalenderåret.

 

  • 9

Bestyrelsen fastsætter selv beløb til dækning af telefon- og mødeomkostninger mv.

 

  • 10

Ved foreningens opløsning skal kassebeholdningen bindes i 2 år. Hvis en ny forening dannes inden 2 år fra forrige forenings opløsning, overtager den ny forening kassebeholdningen.

Såfremt en ny forening ikke stiftes inden 2 år, skal kassebeholdningen fordeles ligeligt blandt de medlemmer af foreningen, som stadig er boende i ejendommen, dog således at kassebeholdningen tilfalder Kræftens Bekæmpelse,såfremt beholdningen ikke overstiger 2.000 kr.

Det påhviler de medlemmer af den senest opløste forenings bestyrelse, som stadig er bosiddende i ejendommen, at sørge for, at kassebeholdningen afvikles som ovenfor nævnt.

 

  • 11

Foreningens hjemsted er den til enhver tid værende formands bopæl.

Generalforsamling 2020

Generalforsamling Emmasminde

Torsdag den 2. juli 2020, kl. 19:30 i Den Gule Villa

Dirch Passers Allé 2

Beboerforeningens bestyrelse indkalder herved til generalforsamling i henhold til foreningens vedtægter.

Vi gør opmærksom på, at forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være beboerrepræsentationen i hænde senest tre uger før mødet, dvs. senest torsdag den 10. juni 2020 kl. 19:30.

Forslag skal efter vedtægterne fremsættes skriftligt.

Aflevering kan ske i postkassen i porten, ved fremsendelse pr. e-mail til formand@emmasminde.dk eller bestyrelsen@emmasminde.dk eller lægges i formandens postkasse (Peter Kastoft, Peter Bangs Vej 60).

Efter fristens udløb (og senest otte dage før generalforsamlingen) vil dagsorden mv. blive omdelt i postkasserne til samtlige beboere.

Vi håber, at mange beboere vil møde op.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

(Ophængt i opgangene ved hoveddørene senest 4. juli 2020)