Referat GF 2020

GENERALFORSAMLING EMMASMINDE 2. juli 2020 KL 19.30,

Den Gule Villa, Dirch Passers Allé 2

 

Formand for bestyrelsen Peter Kastoft byder velkommen.

 

Punkt 1. Valg af dirigent

Birthe Aasted vælges til dirigent. Birthe Aasted erklærer generalforsamlingen lovlig, da der er indkaldt til GF 3 uger inden, og dagsorden og regnskab er uddelt 8 dage inden. Generalforsamlingen var sat til d. 12 marts, men blev aflyst pga. Corona.

Punkt 2: Formandens beretning ved Peter Kastoft

Vi mistede sidste år vores bestyrelsesmedlem og kasserer Niels Nørby. Niels arbejdede i årtier for foreningen, som formand. Niels var dygtig og samvittighedsfuld, med en herlig underholdende humor og en stor evne til at løse problemer. Niels var en central del af huset og kvarteret, man så ham gående med sin pibe, altid hyggelig at møde – en vittig, begavet og imødekommende mand, hvis selskab, vi virkelig savner. Lad os holde en kort stund, hvor vi mindes Niels i stilhed.

Bestyrelsen har holdt 4 møder i 2019. Jeg vil gerne takke hele bestyrelsen for et godt samarbejde i det forløbne år. Alle beboere har modtaget GF dagsorden og regnskab i deres postkasser 2 gange pga. Corona.

Vi genoptog afholdelse af Fastelavn igen i 2019, med fint fremmøde. Fastelavn og tøndeslagning var arrangeret af Mette Krabbenhøft. Desværre var det ikke muligt for Mette at arrangere dette i 2020 af helbredsmæssige grunde. Mette Krabbenhøft arbejder på at arrangere en sommerfest, hvis det kan lade sig gøre, sidst på sommeren.

Angående barnevogne, må de ikke stå i opgangene, men lad os ikke gøre det til et problem.

Listen over håndværkere, som kan ses både på hjemmesiden Emmasminde.dk og Facebook, bliver løbende opdateret og vil blive opdateret igen i slutningen af denne måned.

Aftalen om, at administrationen forsyner repræsentationen med information om fra- og tilflytninger fungerer OK. Vi får besked når en ny beboer flytter ind og meddelelse om fraflytning i forbindelse med modernisering.

I forbindelse med vores affaldsområdes manglende størrelse, er det blevet aftalt, at vi laver en plan for udvidelse, hvor der bliver taget hensyn til bl.a. glas, farligt affald, mv, samt adgang til parkering af el-scootere, som nogle af vore beboere har. Desværre er diskussionen om antal bøtter, mm. ikke afsluttet, muligvis har I hørt om det i pressen. Derfor er vi nødt til at sætte projektet på hold og afvente flere oplysninger, om der skal komme flere ændringer i antal containere. Bestyrelsen går i gang med affaldsområdet igen, når der er enighed om hvordan og hvad, der skal sorteres. Der er stadig problemer med tømning af batteri, plastic og metal-affald. Så vi beder om, at I bruger affalds-appen, Affald Frederiksberg, når I observerer, at der ikke bliver tømt.

I 2019 sørgede gårdudvalget, ved Inge Wallin, for beplantning ved køkkendørene. Der må gerne melde sig nogle frivillige, der vil hjælpe, så vi er sikre på at få dem vandet. Der er blevet købt 2 nye sæt havemøbler, resten vil blive købt i løbet af 2021.

Hermed tak for det forløbne år, for ordet og for opmærksomheden.

 

Punkt 3: Indkomne forslag:

  1. Vedtægtsændringer.

Vedtægterne er omdelt og markeret med gult, hvor der er foreslået ændringer. Birthe Aasted spørger, om der er spørgsmål til dette, og foreslår at vi løber vedtægtsændringerne igennem sammen. § 2 ændring: At GF afholdes en gang årligt, så vidt muligt inden juli kvartal. Under dagsorden rettes formandens Årsberetning til Formandens Beretning. I §3 er skrevet, at bestyrelsen består af 5-7 medlemmer. Valg af 3 medlemmer på ulige år, og 4 medlemmer på lige år. Vedtægtsændringerne vedtages.

  1. Ændringer af husorden.

Ændringerne er igen fremhævet med gult. Det drejer sig hovedsagelig om sproglige ændringer af forældede formuleringer. Derudover har vi har spurgt administrationen, om der må grilles på altanerne, og det er ikke tilladt. Også ”Børn må ikke støje på trapper og gange” er ændret til at indbefatte alle beboere. Rettelserne godkendes.

  1. Regulering af udkørsel.

En beboer har forespurgt, om der kunne komme et gadespejl i udkørselen. Dette kræver, at der sættes et spejl op foran genbohuset, som vil indskrænke deres have og beplantning. Vi går ikke videre med projektet. Derimod er bredden af de gule streger i udkørslen øget til 9 m, hvilket skulle hjælpe på udsyn. Jens Larsen, fra bestyrelsen, har god kontakt til stribemalerne i kommunen og har fået oprettet 2 motorcykelholdepladser på PG Ramms Allé.

  1. Reparation af tag.

Forsikringen har igen godkendt taget. Der opfordres til at klage til administrationen, hvis materiale falder ned som f.eks. mørtel. Jens Larsen sendte foto af nedfalden mørtel, og en murer kom og ordnede.

Punkt 4. Fremlæggelse af årsregnskab, og fastsættelse af kontingent.

Regnskabet er delt ud i alle postkasser. Vi fik fint materiale af Karis Lindgreen Nørby, efter Niels Nørbys bortgang. Bestyrelsens revisor Anne Knudsen har godkendt regnskabet. Birthe Aasted spørger, om vi skal gennemgå regnskabet – det ønsker ingen. Regnskabet godkendes.

Kontingent ønskes sat op fra kr. 17 pr. md. pr. husstand til kr. 30. Årsagen er, at vi før har haft gratis printer og papir, ved Niels Nørby. Inge Wallin fortæller, at beskæring af gårdens beplantning er bekostelig og kræver 2 mand i 2 dage, da der skal tyndes kraftigt ud, så træer og buske kan blomstre mere i kommende år. Det forhøjede kontingent godkendes.

Punkt 5 – Valg af bestyrelse i henhold til vedtægternes punkt 3.

Birthe Asted præsenterer bestyrelsen bestående af Formand Peter Kastoft, Inge Wallin, Nina Boss Henriksen, Bo German Thomsen, Jens Larsen og Tine Frellesen. (Mette Krabbenhøft er ikke tilstede). Suppleanter, Dorrit Reppien og Nils Bartholdy. Inge Wallin (indtrådt 2004), er på genvalg, Jens Larsen (indtrådt 2014), er på genvalg, Nina Boss Henriksen ønsker at udtræde. Bestyrelsen foreslår nyvalg af Dorrit Reppien (p.t. suppleant). Alle vælges.

Punkt 6. Valg af suppleanter for den næstkommende periode.

Nils Bartholdy ønsker at fortsætte som suppleant. Peter spørger, om andre ønsker at indtræde. Karis Lindgreen Nørby ønsker at stille op som suppleant. Begge vælges. Suppleanter inviteres til alle møder.

Punkt 7.  Valg af revisor og revisor suppleant.

Bestyrelsen foreslår genvalg af Anne Knudsen og Ib M.C. Nielsen. Begge genvælges for to år.

Punkt 8. Eventuelt.

Intet under eventuelt. Birthe Aasted takker for veludført arbejde. God aften!

Bestyrelsen konstituerer sig:

Peter Kastoft – Formand og kasserer. Til næste møde, vælges ny kasserer.

Jens Larsen – Facebook.

Inge Wallin – Gårdudvalg.

Dorrit Reppien – Medlem.

Bo German Thomsen – IT.

Mette Krabbenhøft – Medlem.

Tine Frellesen – Koordinator.

Nils Bartholdy – Suppleant.

Karis Lindgreen Nørby – Suppleant