Referat møde administrator Dec. 2011

Referat fra ekstraordinært møde med administrator december 2011

Som lovet på generalforsamlingen i oktober 2011 følger hermed referat af møde vedr. de spørgsmål, som undervejs er blev rettet til ejendommens administrator Ole Zittan.

 

1)

Med hvilken frekvens tømmes dagrenovationscontainerne?

Svar fra Frederiksberg Kommune: Dagrenovationscontainerne tømmes mandag, onsdag og fredag.

2)

Med hvilken frekvens tømmes batteribeholderen?

Svar fra Frederiksberg Kommune: Batteribeholderen tømmes sammen med papirbeholderne tirsdag i lige uger.

Kommentar ved formanden: Batteribeholderen har ikke været tømt gennem minimum halvanden måned, og Ole Zittan har lovet at lægge pres på kommunen.

3)

Med hvilken frekvens tømmes pap-containerne?

Svar fra Frederiksberg Kommune: Pap-containerne skulle gerne tømmes hver torsdag.

4)

Med hvilken frekvens tømmes rummet med storskrald?

Svar fra Frederiksberg Kommune: Jeres storskrald bliver tømt tirsdag i ulige uger, med undtagelse af el-skrot, hvor der skal ringes (vicevært).

5)

Hvorfor er der linoleum i opgangene?

Svar: Linoleum forebygger slid på trapperne.

6+7)

Kan vi imødese hovedrengøring og maling i opgangene – og hvornår?

Svar 1: Efter viceværtens ønske foretages hovedrengøringen efter et rullende skema.

Evt. klager i den forbindelse bedes rettes personligt til Ole Zittan via administrationskontoret.

Svar 2: Opgangen i Dalgas Boulevard 59 males som den første i begyndelsen af 2012, herefter følger opgangene Peter Bangs Vej 60 og evt. Emil Slomanns Vej 2. Herefter males efter planen 2-3 opgange om året, idet der gås frem ‘med uret’ bygningen rundt.

Eventuelle ønsker fra beboere om fremrykning af bestemte opgange i forhold til denne tidsplan kan rettes personligt til Ole Zittan via administrationskontoret.

8)

Der er stillet spørgsmål vedr. forhøjelserne af afgifterne for leje af parkeringspladser og loftværelser.

Disse forhøjelser er principielt en sag mellem den enkelte lejer og administrator/fonden – men spørgsmålet er blevet rejst.

Svar: Forhøjelserne afspejler dels omkostningerne og følger dels de generelle mekanismer i udbud & efterspørgsel. Der er rift om disse muligheder.

9)

Vandtrykket er mange steder helt utilstrækkeligt – hvordan går det med udskiftningen af rør?

Svar: Rør skiftes først i opgangen Dalgas Boulevard 59 i højre side. Administrator erkender, at opgaven med at holde ejendommens VVS-firma fokuseret på opgaven skal opprioriteres en hel del.

Ved svigtende vandtryk gives konkret og detaljeret besked til Ole Zittan via administrationskon-toret – hver gang!

10)

Forretningerne i ejendommen producerer skrald, naturligvis – og af og til hober det sig op i gården – og i vore containere. Hvad gøres der/kan der gøres ved det? Er der fremtid i forretningernes ansøgning om at få lov til at indrette affaldsrum i gården?

Svar: Administrator har ikke set noget til ansøgning om tilladelse til at indrette særskilte affaldsrum i gården – men vil se med velvilje på sådanne ansøgning. Betingelsen må være, at etablering af evt. affaldsrum ikke hindrer snerydning eller indskrænker parkeringspladserne.

I øvrigt meddelte administrator, at der fortsat pågår forhandlinger med Danske Bank vedr. overtagelse af lokalerne efter Nordea.

11)

Snerydningen sidste år blev af nogle beboere betegnet som mindre tilfredsstillende – med håb om bedre rydning i den kommende vinter.

Svar: Sidste års vintervejr var ganske ekstraordinært – og til trods for at der blev gjort en udmærket indsats for at holde gangarealer farbare var det svært at holde trit med vejret. Man må jo sige, at også det omkringliggende samfund måtte lide under vintervejret.

Der vil være skærpet opmærksomhed omkring snerydning denne vinter. Evt. klager mailes til kontoret, olezittan@postkasse.com eller i kontortiden kl. 10-13 på telefon 3834 2211

Administrator gav udtryk for sin glæde over, at ejendommen har en velfungerende vicevært.

12)

Det er svært at få fat i administrator. Som eksempel nævntes det meget uheldige i, at såvel vicevært som administrator afholder ferie samtidig – hvilket i år uheldigvis faldt sammen med skybruddets eftervirkninger.

Svar: Administrator beklager det meget uheldige i, at det ikke var muligt at få fat i hverken kontoret eller viceværten under skybruddet 2. juli.

Bestyrelsen vil blive forsynet med detaljerede oplysninger om ejendommens kontakter til skadeservice-firma, så beboerne ved henvendelse til et bestyrelsesmedlem kan blive sat i forbindelse med nogen, som kan hjælpe.

Det er dyre folk at have med at gøre, hvorfor en vis ‘sortering’ skal finde sted før henvendelse.

13)

Respons-tiderne fra ejendommens VVS-firma er stærkt utilfredsstillende – der nævntes konkrete eksempler med ventetider på flere måneder, hvor intet sker.

Svar: Administator er bekendt med disse problemer og beder om, at der i hvert enkelt tilfælde straks klages direkte til Ole Zittan via kontoret, så administrator kan holde firmaet til ilden – og fast på de indgåede aftaler.

Mere generelt er vi som beboere nødt til i forbindelse med aftaler med VVS-firmaet at acceptere en tidsramme på 2 timer – mere end det er ikke i orden og bør meddeles administrator som ovenfor nævnt.

14)

Et par beboere har i sommerens løb set rotter i ejendommens gård, og der opfordres til at få opsat rottefælder.

Svar: Såfremt der observeres rotter, er det afgørende at der straks rettes henvendelse til Frederiksberg Kommune, som står for rottebekæmpelsen. Henvendelse kan ske via kommunens hjemmeside eller via telefon 3821 4120.

Såfremt den enkelte beboer ikke har mulighed for selv at rette henvendelse til kommunen skal der straks gives besked til viceværten, evt. via mail på hs1@webspeed.dk eller i træffetiden hver mandag kl. 18-19 på telefon 2030 6371

15)

Ommarkering, opmaling og nummerering af de udlejede parkeringspladser i gården, evt. i samme forbindelse etablering af en decideret håndværkerplads.

Svar:

Administrator har givet tilsagn om, at parkeringspladser kan ommarkeres som foreslået, idet der skal tages hensyn til, at snerydning fortsat uhindret kan finde sted.

De udlejede parkeringspladser vil med forårets komme blive opmalet og forsynet med numre, så det kan ses, hvilke pladser der er udlejet.

Endvidere udarbejdes på baggrund af eksisterende skitse (som befinder sig hos Peter Kastoft) en oversigt over de udlejede pladser.

Det skønnes, at en egentlig håndværkerplads i praksis ikke er fornøden.

Bestyrelsen agter, når nummerering af pladserne har fundet sted, at sætte ressourcer af til at holde øje med overtrædelser af parkeringsbestemmelserne og at påtale disse.

Uden for nummer:

Administrator understregede kraftigt, at røgalarmer i lejlighederne er en god idé. Udgiften til disse alarmer er efterhånden ganske overkommelig og vil evt. kunne afholdes via den indvendige vedligeholdelse.

Administrator nævnte klager over støjplager fra beboerne omkring Dalgas Boulevard 61, 4.th. – der er tale om fremleje og lejeren er derfor ikke selv til stede i lejemålet. Den heraf følgende manglende ansvarlighed fra de fremlejendes side har givet anledning til en del bøvl, som administrator inden for lovens rammer følger op på.

 

Afslutningsvis ønskes beboere, vicevært og administrator glædelig jul og godt nytår.

 

For bestyrelsen: Niels Nørby, december 2011